Шини, поряд з паливом, є ключовим «росхідником» при експлуатації спеціальної техніки - дорожньої, будівельної, кар'єрної, сільськогосподарської. Тому неправильний підбір покришок пов'язаний з більшими і частими витратами. Які критерії є визначальними у виборі шин для спецтехніки?
- Конструкція шини. Розрізняють радіальні і діагональні покришки. Радіальні (позначаються літерою R, наприклад 460/70R24) шини більш м'які і краще переносять високі швидкості і перепад температур. Вони непогано показують себе на «швидкій» техніці - телескопічних навантажувачах, екскаваторах, грейдерах. Діагональні (позначаються знаком «-», наприклад 23.5-25) шини жорсткіше, їх боковина посилена, а шари корду розташовані вперекрест; вони більш стійкі до ударів, порізів та проколів. Саме «діагоналки» стоять на більшості зразків спецтехніки, вони найбільш придатні до важких умов експлуатації.
- Тип герметизації. За цим критерієм шини поділяють на пневматичні (в шину закачується повітря) і суцільнолиті (шина складається з декількох шарів гуми без порожнин). Пневматичні шини м'якше, мають краще зчеплення з поверхнею і хороші амортизуючі властивості. Вони підходять для їзди по нерівним або пухким поверхням. Суцільнолиті покришки набагато міцніше, вони не бояться проколів і порізів. Натомість безповітряні покришки практично не амортизують нерівності, тому підвіска машини піддається зайвим навантаженням. Суцільнолиту гуму використовують на рівних поверхнях - на вилочних навантажувачах на складах, на дорожніх котках і т.д.
- Індекс несучої здатності. Легкої спецтехніки не існує, тому всі індустріальні шини повинні володіти високим індексом навантаження. Обов'язково варто перевіряти шину на відповідність вазі, яким буде навантажувати техніка. При виборі гуми для навантажувачів варто враховувати, що развесовка машини нестабільна - наприклад, при роботі «телескопа» або «вилочника» левова частка навантаження припадає на одну з осей. Тому індекс несучої здатності покришки повинен мати пристойний запас по відношенню до ваги машини.
- Малюнок протектора і його властивості. У гамі індустріальної гуми є малюнки протектора для різних поверхонь. Розрізняють 4 основних типи протекторів шин для спецтехніки:
«Ялинка» (приклад - Michelin XM 47) - стандартний позашляховий малюнок, призначений для експлуатації на бездоріжжі - нерівних, вологих і сипучих поверхнях. Встановлюється на телескопічні навантажувачі, лісові машини, спецтрактори;
«Ключка» (приклад - Alliance 325 Tough Trac) - універсальний малюнок з більшою площею зчеплення, ніж у «ялинки». Також підходить для бездоріжжя, може застосовуватися на відносно рівних поверхнях і на дорогах;
«Шашка» (приклад - BKT TR 387) - цей «візерунок» відрізняється стійкістю до абразивних поверхонь - щебеню, битому асфальту, каменю і т.д. Володіє середніми тягово-зчіпними властивостями і відмінною зносостійкістю. Встановлюється на будівельну, кар'єрну, комунальну техніку;
гладкий малюнок - «слік» або «доріжка» (приклад - Deestone DC-1 Compactor) - підходить для непровідних коліс трейлерів, котків і т.д. Характеризується низьким опором кочення.
Навантажучач John Deere 7r mit frontlader із малюнком протектору шин типу "ялинка"
На українському ринку в широкому асортименті представлені індустріальні шини. Купити ту, що підходить за розміром - дуже легко. Придбати ж покришку, ідеально пристосовану під тип техніки і умови експлуатації - завдання складне, але здійсненне. А головне - економить час і кошти.
За додатковою інформацією звертайтеся до наших менеджерів!