Fendt 1050 «на спарці» — вперше в Україні!

Компанія Zeppelin на базі одного з господарств Кіровоградщини провела демонстрацію трактора Fendt 1050 (потужністю 517 к. с.) зі встановленою системою спарених коліс. Трактор Fendt 1050 працював із важким комбінованим агрегатом Horsch Tiger 6 MT. На цю подію були запрошені й представники сусідніх господарств.

Переваги здвоєння коліс усім відомі: менший тиск на ґрунт та менше ущільнення і, як наслідок - підвищення врожайності. В цьому показі роботи техніки спарені колеса Fendt 1050 також мали продемонструвати краще зчеплення з ґрунтом та передачу потужності трактора — 517 к. с. для виконання важкої роботи.

Трактор FENDT 1050

Fendt 1050 оснащений наднадійним 6-циліндровим двигуном MAN об'ємом 12,4 л із постійною потужністю 517 к. с. (від 1500 об./хв до номінальних обертів двигуна). Цей двигун, перевірений часом у секторі комерційних транспортних засобів, був адаптований для виконання важких польових робіт.

Технологія низьких обертів двигуна Fendt iD забезпечує високу потужність на низьких обертах. Усі споживачі енергії двигуна, такі як кондиціонер, повітряний компресор або генератор, піддаються меншим навантаженням за низьких його обертів, а сам двигун має низький рівень шуму. Максимальний крутний момент двигуна Fendt 1050 Vario становить 2400 Нм за 1100 об./хв — машина ідеально придатна для важких польових робіт. Низьке розташування двигуна на Fendt 1000 Vario забезпечує максимально зручний доступ до всіх вузлів після зняття бічних панелей.

Економія пального на разі є надто актуальною темою, і тут Fendt є беззаперечним лідером! Завдяки концепції низьких обертів двигуна (номінальні оберти — 1700 об./хв) і надійній трансмісії Vario (посиленій і адаптованій під високу потужність), cерія тракторів Fendt 1000 досягає значної економії пального! 

Автоматична інтелектуальна система управління трактором Vario TMS (система управління двигуном і трансмісією) контролює оптимальні оберти двигуна та швидкість руху трактора залежно від тягового навантаження. Система TMS забезпечує найкращий режим роботи трактора під навантаженням і автоматичне ідеальне управління трансмісією (передаточним відношенням) і двигуном (обертами) для максимального тягового зусилля та економії витрати пального для виконання будь-якої роботи.

Новий привід із технологією Fendt VarioDrive реалізує інтелектуальний розподіл крутного моменту між переднім і заднім мостами. Наприклад, якщо передні колеса починають проковзувати, автоматично вмикається повний привід і крутний момент переміщується на задній міст, де є зчеплення. Те саме буде і в протилежній ситуації: якщо зчеплення не вистачає на задніх колесах, крутний момент зміщується на передній міст. Це відбувається автоматично, і завдяки інтелектуальній системі розподілу крутного моменту тяга завжди залишається постійною.

Тільки трактори Fendt мають підвіску переднього моста і пневмопідвіску кабіни в стандартній комплектації! Незалежна підвіска з ходом 300 мм і автоматичним вирівнюванням положення трактора гарантує оптимальний контакт передніх коліс Fendt 1000 Vario із землею і запобігає ефекту "галопування", в результаті чого поліпшується тягове зусилля. Комфортна пневматична система амортизації кабіни зводить коливання до мінімуму.

Спарка від «Союз-Діаген»

 Представники компанії «Союз-Діаген» привезли і встановили додаткові колеса. Передні та задні оригінальні колеса із заводу Fendt із шинами Trelleborg були здвоєні із колесами з дисками виробництва «Союз-Діаген» і шинами Trelleborg.

Отже, маємо:

Передні колеса: оригінальні колеса із заводу IF 710/60 R38 + колеса «Союз-Діаген» IF 650/65 R38.

Задні колеса: оригінальні колеса із заводу IF 900/65 R46 + колеса «Союз-Діаген» IF 750/75 R46. 
Висота профілю шин майже однакова, а  зовнішній діаметр установлених коліс однаковий із оригінальними.

Примітка: саме такий розмір додаткових коліс був замовлений Zeppelin заради універсальності, адже таку «спарку» ми також пропонуємо на модель Fendt 1038 (396 к. с.), у якого оригінальні задні колеса мають шини IF750/75R46, а передні — IF650/65R38.  

Установлення здвоєних коліс. У заводські технологічні отвори на оригінальних дисках встановлюється гайка-скоба, яка надійно кріпиться із внутрішньої сторони заводського диска. До неї потім кріпитимуться стяжки й замки. За допомогою навантажувача встановлюють додаткові колеса виробництва «Союз-Діаген». Їх усаджують усередину оригінального диска й закріплюють замками та стяжками, які надійно затягують. Далі робимо декілька пробних заїздів, ще раз проводимо фінальне рівномірне підтягування стяжок — і все готово!
Встановлення здвоєних коліс відбувається зі збереженням задніх колісних баластів по 1250 кг, що є важливою умовою досягнення оптимального зчеплення з ґрунтом.

Шини Trelleborg TM1000 High Power

На тракторах Fendt серії 1000 на заводі встановлюють шини Trelleborg TM1000 High Power, які вироблені із застосуванням технології IF.

IF (підвищена гнучкість) — це так звана технологія деформації шини, в рамках якої виробники шин надають можливість працювати на мінімальному внутрішньому тиску. В IF-шинах робочий тиск може бути зменшений на 20% порівняно зі стандартними шинами. Корпус шини розроблений із технологією Trelleborg Blue Tire, що збільшує площу контакту шини з ґрунтом, одночасно знижуючи тиск на ґрунт і його ущільнення.

Також шини Trelleborg TM1000 забезпечують постійне і плавне тягове зусилля в польових умовах, низький опір коченню і довгий термін експлуатації за контакту із дорожнім покриттям. Усе це робить TM1000 High Power ефективним рішенням для тракторів високої потужності.

Ефективність використання IF-технології на 100% залежить від здатності користувача регулярно контролювати й коригувати тиск. Для цього на шини можна вставити унікальну опцію Fendt VarioGrip – вона дає змогу легко (автоматично) регулювати тиск у шинах для роботи в полі та під час руху дорогами загального користування.

Підсумки демонстрації

Ми продемонстрували роботу трактораFendt 1050 (517 к. с.) на здвоєних колесах із продуктивністю на рівні конкурента із заявленою максимальною потужністю 597 к. с. (613 к. с. — із системою EPM PowerBoost) із повним приводом і ламаною рамою (теж на широкій «спарці»). Обидва трактори працювали з важким комбінованим агрегатом Horsch Tiger 6 MT на ущільненому і вологому ґрунті Кіровоградської області. Швидкість роботи з агрегатом була однаковою і становила 6 км/год, однак середня фактична витрата пального в Fendt 1050 була на 7% нижча. Робоча глибина глибокорозпушувальних лап становила до 35 см. Слід також додати, що за допомогою пенетрометра виміряли глибина обробітку ґрунту: зокрема, було відзначено, що за роботи Fendt 1050 її показник був у середньому на 2 см глибший, аніж за роботи конкурента. Середні робочі оберти двигуна MAN у Fendt становили 1550 об./хв (проти 2100 об./хв у конкурентів), що відповідає реалізованій концепції низьких обертів Fendt iD. Робочі оберти двигуна іншого трактора були на 36% вищі, а це значно впливає на спрацювання циліндро-поршневої групи і в цілому на моторесурс енергозасобу.

Слід зауважити,  що без здвоєння коліс ширина трактора Fendt 1050 зі стандартними шинами становить усього 2,75 м, а компактність конструкції, прохідність і маневреність робить його універсальним трактором у цьому сегменті потужності.

Трактори Fendt серії 1000: чотири моделі з однаковими перевагами

Модель

Потужність, к. с.

1038

396

1042

435

1046

476

1050

517